İçeriğe geç
28 Nisan 2026 Salı
Ara RSS

Tersbakış

Gündem

Antalya'ya devasa yatırım: Tam 4 milyar

Antalya’da Hurma Atıksu Arıtma Tesisi’nin kapasitesini artırmaya yönelik 4 milyar TL’lik proje için ÇED süreci 24 Nisan 2026’da başlatıldı. Çalışma tamamlandığında tesisin günlük arıtma kapasitesi 390 bin metreküpe çıkacak.

Antalya'ya devasa yatırım: Tam 4 milyar
Antalya'ya devasa yatırım: Tam 4 milyar
Özet
  1. Hurma Tesisi kapasitesi 210 bin metreküpten 390 bine çıkarılacak.
  2. Projenin maliyeti yaklaşık 4 milyar TL olarak açıklandı.
  3. ÇED süreci 24 Nisan 2026’da resmen başlatıldı.

Antalya’da Hurma Atıksu Arıtma Tesisi’nin kapasitesini artırmaya yönelik proje için resmi süreç başladı. Antalya Büyükşehir Belediyesi Su ve Atıksu İdaresi Genel Müdürlüğü (ASAT) tarafından yürütülen ve yaklaşık 4 milyar TL’ye mal olacağı bildirilen proje kapsamında mevcut tesis genişletilecek. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) sürecinin başlatıldığını duyurdu.

Konyaaltı ilçesi Sarısu Mahallesi’nde faaliyet gösteren tesis, Antalya’nın batı bölgesinin atıksu yükünü karşılıyor. Halihazırda günlük 210 bin metreküp kapasiteyle hizmet veren tesisin, proje tamamlandığında 390 bin metreküpe ulaşması hedefleniyor. Bu artışın özellikle artan nüfus ve yapılaşmaya bağlı atıksu miktarına yanıt vermesi amaçlanıyor.

ASAT tarafından hazırlanan proje tanıtım dosyasına göre, 2024 yılında tesiste günlük ortalama 199 bin 327 metreküp atıksu arıtıldı. 2025 yılı mart ayı itibarıyla bu miktarın 200 bin metreküp seviyesine ulaştığı aktarıldı. Mevcut kapasitenin dolmak üzere olduğu ve kapasite artışının zorunlu hale geldiği ifade edildi.

Kapasite artışıyla ne değişecek?

Planlanan çalışma kapsamında tesisin kapasitesi 180 bin metreküp artırılacak. Böylece toplam kapasite 390 bin metreküpe çıkacak ve bölgedeki atıksu yönetiminin daha etkin hale gelmesi sağlanacak. Proje kapsamında yeni bir araziye ihtiyaç duyulmayacağı, mevcut 174 bin 653 metrekarelik alan içinde genişleme yapılacağı bildirildi.

Tesiste karbon, azot ve fosfor gideriminin uzun havalandırmalı aktif çamur sistemiyle sağlandığı, arıtılan suyun yaklaşık 5 kilometrelik hatla 50 metre derinlikten denize deşarj edildiği belirtildi. Mevcut sistemde yüzde 98 oranında arıtma verimi elde edildiği kaydedildi.

Tesisin geçmişi ve gelişim süreci

Antalya Körfez Gazetesi’nin aktardığına göre tesis ilk olarak 1999 yılında ön arıtma tesisi ve derin deniz deşarj hattıyla hizmete girdi. 2001 ve 2005 yıllarında yapılan yatırımlarla kapasite artırıldı. 2009’da başlayan üçüncü kademe çalışmaları ise 2011 yılında tamamlandı ve kapasite 210 bin metreküpe çıkarıldı.

Bu süreçle birlikte tesisin 1 milyon 400 bin eşdeğer nüfusa hizmet verebilir hale geldiği bildirildi. Yeni proje ile birlikte artan nüfus ve kentleşmeye paralel olarak altyapının güçlendirilmesi hedefleniyor.

ÇED sürecinin tamamlanmasının ardından yatırımın uygulama aşamasına geçilmesi bekleniyor. Projenin tamamlanmasıyla birlikte Antalya’nın batı ilçelerinde atıksu yönetiminin daha sürdürülebilir bir yapıya kavuşması öngörülüyor.